Sider

tirsdag den 16. oktober 2012

Fødselsdagskjoler









Her har været så stille det sidste lange stykke tid, men det skyldes udelukkende, at jeg har haft meget travlt med at sy. Jeg har nemlig fået kastet mig ud i et vildt projekt med at sy fødselsdagskjoler til både pigerne og mig selv. Her viser jeg pigernes kjoler, der er syet efter et mønster på brudepigekjoler fra Symagasinet. Det er festsatin med et taft overskørt. Rigtig prinsesse strutskørt. Og hvor var de fine, da de var klar til bedstemors 60 års fødselsdag. Selv skoene var med glimmer (fra H&M). Jeg synes, "diamanterne" var lidt for meget, men pigerne mente bestemt, at de skulle på. Det havde de jo set i bladet på modellen, så der var ikke noget at gøre. Heldigvis så det faktisk helt ok ud i virkeligheden og pigerne var meget stolte af "diamanterne".

Det var et stort projekt, specielt min kjole i thai silke (den viser jeg en anden gang). Så heldigvis kom min mor på besøg i 3 dage medbringende sin overlocker og al sin know-how. Og vi syede og syede. Jeg fik virkelig lært noget de par dage. Mand og børn blev sat på standby og køkkenet var lavet om til systue. Nogle meget hyggelige dage og nogle meget fine kjoler. Efter denne omgang trænger jeg til at sy noget knap så krævende, selv om det var dejligt at skulle tænke sig grundigt om og være omhyggelig med arbejdet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...