Sider

mandag den 29. oktober 2012

Bukser til fætter Albert



Denne gang er det lykkedes mig at bruge alt det stof (af samme slags), som jeg har købt. Dvs. ingen rester tilbage og det er jo altid dejligt. 

Det er blevet til et par bukser af MiniKrea's mønster med en overskæring på forbenet. Det passede med resterne og mellem de to stykker, har jeg sat en turkis tittekant. Ret smart, synes jeg selv. Ideen giver da mulighed for at få brugt andre rester, tænker jeg. Bukserne er lavet i str. 74/80 - det var hvad stoffet rækkede til. Så om nogle måneder passer de sikkert vores fætter, der allerede har fået dem. De er derfor uden foer, da de nok først passer til forår/sommer. 

Har erfaret, at når jeg syer efter MiniKrea's mønstre skal elastiklængderne i både talje og ben være 2 cm kortere til mine børn end det der er angivet i mønsteret. Rigtig mange gange har jeg været nød til efterfølgende at justere elastikken. Så fremover trækker jeg 2 cm fra. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...