Sider

mandag den 4. marts 2013

Velour kjoler






Siden vinterferien har jeg fået syet to velour kjoler til Sidsel. Selvom jeg er på orlov og har hele dagen for mig selv, bliver det ikke til meget syning. Men mit vigtigste job for tiden, er jo også at passe mig selv, graviditeten og gøre klar til fødsel og til at familien får et nyt medlem. 

Kjolen i pink er syet efter mønster i det nyeste Symagasin (03/2013). Som pynt har jeg hæklet tre blomster, der er syet på med en lille perle. Har på fornemmelsen at halsåbningen er for stor, men så må jeg jo finde en løsning.... Den grønne rib er forårsfrisk og giver kjolen et friskt pift. Det virker  som om kjolen er lidt formløs, men nu må vi se, når den kommer på. I nakken har jeg syet et af mine nye symærker.

Kjolen med de lilla striber er efter et stof og stil mønster som jeg tidligere har syet flere kjoler efter. Så den passer, for mønsteret er blevet tilpasset hen ad vejen. Halsåbningen er gjort mindre og der er kommet rib på ærmerne. Det passer bedst til Sidsel. Denne gang har jeg skiftet de to lommer ud med en kænguru lomme. Det synes jeg ser lidt sejt ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...