Sider

torsdag den 14. marts 2013

Liberty etagenederdel




De sidste mange dage har jeg i al hemmelighed arbejdet på denne etagenederdel af mit fornyelig indkøbte Liberty stof fra London. Nederdelen skulle nemlig være en fødselsdagsgave til Astrid. I dag er hun så blevet 7 år og nederdelen blev færdig i går. 

Jeg har selv designet mønsteret udfra inspiration fra Blogland og en etagenederdel, hun havde i skabet. Den er syet af fire baner stof, der er rynket sammen og foret med et let stykke bomuld, for at give den mere fylde. Det er næsten blevet til en hel "sol" nederdel. Lige som hun ønskede sig - og i blå farver (den lyserøde periode er slut - dejligt). 

Jeg har brugt rigtig mange timer på den, da den gerne skulle være helt perfekt. Og bare det at vælge, hvilke stykker stoffer, der skulle være hvor, tog mange overvejelser. Men resultatet er jeg bestemt blevet tilfreds med. Det var skægt at prøve at sy helt uden mønster og bare lade kreativiteten få frit spil. 

Undervejs blev jeg dog lidt træt af rynketråd og flæsesyning, så jeg har købt en trykfod til symaskinen, der skulle kunne gøre det. Med to piger, som elsker kjoler, er jeg sikker på, at jeg ikke har syet min sidste flæse og at en sådan trykfod, nok skal blive brugt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...