Sider

onsdag den 20. februar 2013

Fastelavn




Her hænger de så. Tre dragter klar til at børnene vågner og skal holde fastelavn i skole, børnehave og vuggestue. 

Prinsessedragten har jeg skrevet en del om, men jeg har også syet nyt fastelavnskostume til Astrid. Hun havde et ønske om at være cheerleader. Hendes dragt er lavet af dansestof i farver, hun selv har valgt. Hun har også selv lavet en tegning af, hvordan nederdelen skulle være og jeg har så lavet den så tæt på som muligt. Det er en sol-nederdel lavet af 12 baner. Jeg brugte beregneren til sol-nederdelen som findes her. Trøjen er et "stof og stilmønster", hvor jeg både foran og bag har lavet et V (inspireret af MIT's cheerleader dragter). Der blev ikke tid til at sy bogstaver på, da dragten var færdig i sidste øjeblik. Nogle gange må man jo skære et hjørne eller to. 

Alfred kunne passe sin dragt fra sidste år, så han var dalmatiner endnu engang. Han var dog ikke meget for at skulle klædes ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...