Sider

torsdag den 14. juni 2012

Hagesmække til Alfred






De sidste par dage har jeg eksperimenteret med hagesmække til Alfred. Det hele begyndte med at jeg var igang med at rydde op (det afføder som regel nye projekter). Her fandt jeg et par gamle plastik/tekstil duge fra Jysk, som egentlig bare skulle "videre", da jeg ikke har brugt dem i rigtig mange år. Men jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at tænke, om de da ikke kunne bruges til noget. Så jeg fik den idé, at de måske kunne bruges som bagstykke på hagesmække - hagesmække kan man jo altid bruge. 
Mønstret har jeg selv kreeret ud fra to af Alfreds hagesmække, som hver især er gode at bruge. Jeg regnede derfor med at, når de to mønstre blev kombineret, ville det give en rigtig god hagesmæk. De første prøver blev egentlig rimelig ok (uden kantbånd, bare en overlock sting), men det fungerede bare ikke så godt med dugene som bagstykke. De var lidt for stive. 
Da jeg var i stofbutik forleden, købte jeg derfor blødt stof med plastikbagside (ved ikke lige, hvad det hedder). Og nu er det blevet til disse to dejlige hagesmække med kantbånd, så der ikke er nogle sømme, der genere ved halsen. Ser frem til at tage dem i brug og evaluere om mønstret er tilfredsstillende. 
Er ikke helt færdig med at udvikle på hagesmækkene, da jeg tror, jeg har fået vendt bagstoffet forkert. Tror det vil give bedre mening, hvis plastiksiden vender ind mod barnet. Skal ihvertfald lige teste det. Er blevet helt bidt af at lave hagesmække....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...