Sider

mandag den 28. oktober 2013

Se min kjole....







Min bryllupsdagskjole, som desværre ikke nåede at blive færdig til selve dagen, men den kan jo også bruges til andre lejligheder. Den tog meget længere tid at sy end planlagt og samtidig blev familien ramt af sygdom (feber) på skift. Mønsteret er fra symagasinets nyeste nr. (11/13), men jeg har tilpasset det til min krop. Det var det, der tog lang tid, for jeg har jo stadig kun gang i at lære det. Jeg har brugt principperne i bogen FFRP, som jeg tidligere har nævnt her. Jeg synes det er så fantastisk, hvordan man ved nogle relativt simple teknikker, kan få mønsteret til at passe perfekt. Det tager længere tid, men resultatet er også bare så meget bedre. Den er tilpasset over brystet, i taljen og i længden. Jeg har lært i FFRP bogen, at kjoler til mig (min figur) skal gå lige under knæet eller ved anklen. Ikke overknæet og ikke på læggen. Har prøvet alle mine kjoler i skabet og kan godt se, hvad de mener. 

Kjolen er også med et helt underskørt, da blomsterne på stoffet er broderet på. Så for ikke at "slide" direkte på broderiet valgte jeg et underskørt. 

Stoffet er købt i en nyopdaget butik i Bazar Vest her i Århus (Bazar stof). De har mange skønne feststoffer, pynt og tilbehør til billige penge. Det kan bestemt anbefales at kigge forbi. 

Glæder mig til at skulle have den på..... Måske man skulle holde en fest.   


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...