Sider

onsdag den 12. december 2012

Hagesmæk af stofrester


Jeg har gang i at få ryddet lidt op i mine stofrester. Da jeg i sin tid begyndte at sy, lovede jeg manden, at min hobby var at sy - ikke samle på stof. Jeg fik stillet ét skab til rådighed til min hobby, men har indtaget mere skabsplads rundt omkring i huset. Så det er blevet på tide, at få syet noget af alle resterne.

Det er blevet til denne hagesmæk til Alfred. Mønsteret er tegnet af en hagesmæk jeg engang har købt i Bilka. Den er så lang at den kan nå ind under tallerken, så der i teorien ikke skulle ryge noget mad på gulvet. Man skal bare lige huske at tage hagesmækken af drengen, inden han får lov til at rejse sig fra bordet....

Den er syet i jersey stof som han også har en trøje af. På bagsiden er der syet "tisselagen" på, så hvis (når) den bliver våd, går det ikke igennem til tøjet. Fandt ud af at når jersey skal syet sammen med "tisselagen" skal det gøres med en ligeudsting og ikke en overlock, da det strækker stoffet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...