Sider

mandag den 16. september 2013

Heldragter






Som tiden dog flyver - Sigurd er nu blevet 5 mdr. (og netop i dag er han for alvor begyndt at dreje sig rundt på legetæppet). Det betyder, at han kan passe sit tøj i længere tid end indtil nu. Så nu synes jeg, det giver mening at sy heldragter til ham. Det er et stort arbejde, så derfor må han gerne kunne passe dem et stykke tid. 

Har indtil videre syet disse to til ham, men har købt jersey stof til nogle flere. Det er øko-jersey, da det holder meget bedre i vask, end det almindelige jersey. Det koster dog næsten dobbelt så meget pr. meter, men med den tid man lægger i at sy sådan en dragt, synes jeg også, at tøjet skal kunne holde og ikke blive slasket, nulret og forvasket efter et par gange i vaskemaskinen og tørretumbleren. Jeg kunne selvfølgelige undgå tørretumbleren, men med 4 små børn...... Det giver altså noget vasketøj og det er ikke i "vaskehuset" jeg finder min tid sjovest og bedst anvendt. 

Mønsteret til heldragten er fra stof og stil str. 68. Jeg har dog lavet ærmerne lidt længere og bruger en bredere ribkant for jeg synes, det ser bedst ud. Det gør det også lettere at banke tryklåsen i. 


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...